نحوه حمل یخچال ساید بای ساید در اسباب کشی

توسط seomanagementer
نحوه حمل یخچال ساید بای ساید در اسباب کشی

بی شک حمل یخچال ساید بای ساید، یکی از سخت ترین مراحل اسباب کشی خواهد بود؛ چرا که این وسیله نسبت به سایر وسایل منزل به لحاظ وزن، قیمت و ابعاد از حساسیت ویژه ای برخوردا راست. همین موضوع سبب شده که این وسیله جزو معدود وسایلی باشد که افراد برای حمل آن از شرکت های باربری و افراد متخصص کمک بگیرند.
حمل یخچال ساید با وسایل مختلف و از روش های گوناگونی صورت می گیرد؛ که یکی از سخت ترین این جا به جایی ها از پله است. در این مطلب قصد داریم تمام نکات مربوط به حمل یخچال ساید در اسباب کشی را برای شما توضیح دهیم تا از وقوع اتفاقات ناگوار بعد یا هنگام حمل این وسیله ممکن است اتفاق بیفتد جلوگیری نمایید.

آماده سازی برای جابجایی یخچال ساید

اینکه یخچال ساید بای ساید شما به روش اصولی و با بسته بندی استاندارد جابجا شود ارتباط مستقیم با نحوه بسته بندی وسیله و انتخاب درست یک ماشین باربری مناسب برای حمل دارد. اما قطعا یکی از مهمترین پیش نیازها برای حمل آن، آماده سازی صحیح این وسیله است.

  • گام اول: خاموش کردن یخچال دو ساعت قبل از اسباب کشی

با خاموش کردن یخچال دو ساعت قبل از اسباب کشی کمک می کنید تا موتورهای یخچال کمی خنک شود و به راحت تر جدا شدن برفک ها نیز کمک خواهید کرد.

  • گام دوم: خالی کردن یخچال از وسایل غیر ضروری

پیش از اینکه اقدام به جا به جایی یخچال کنید، تمام وسایل اعم از قفسه ها و مواد غذایی را از درون آن خارج کنید علت این موضوع سه نکته زیر است:
1- حمل راحت تر به خاطر سبک تر شدن وسیله
2- کمتر اسیب دیدن یخچال
3- آسیب ندیدن وسایل و مواد غذایی

  • گام سوم: پاک کردن برفک ها

قبل از اینکه با شرکت های حمل وسیله تماس بگیرید حتما برفک های درون یخچال را پاک کنید. قطعا برفک های درون یخچال هنگام جا به جایی اب می شود و باعث می شود تمام وسایل شما خیس شود. همچنین رفتن اب برفک ها به داخل تجهیزات الکترونیکی یخچال ممکن است خسارت های جبران ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد.

  • گام چهارم: باز کردن درب یخچال یا محکم بستن آن

باز کردن درب یخچال یکی از ترفندهای مهمی است که حمل این وسیله را بسیار راحت تر می کند. البته توجه داشته باشید که این کار باید توسط فرد متخصصی انجام شود؛ اما با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید فیلم های زیادی را در این زمینه مشاهده نمایید که در این زمینه می تواند کمک زیادی به شما کنند.
توجه داشته باشید جدا کردن درب یخچال کمک زیادی به جلوگیری از خط و خش و قرشدگی درب آن می کند. این کار می تواند توسط تکنسین فنی شرکت سازنده و یا کارگر باربر انجام شود.

  • گام پنجم: اطراف یخچال را با مقوا یا ضربه گیر ببندید

بستن اطراف یخچال با مقوا یا ضربه گیر، زمانی که یخچال را در وسیله نقلیه قرار می دهید کمک زیادی به جلوگیری از آسیب دیدگی در حین حمل آن با وسیله نقلیه می کند.

مطالعه بیشتر: فوت و فن و نکات جابجایی گیاهان در اسباب کشی

روش های حمل یخچال ساید بای ساید

روش های حمل یخچال ساید بای ساید عموما زیاد و متنوع نیستند. گاها در برخی از ساختمان های بزرگ آسانسوری مخصوص حمل وسیله وجود دارد اما یکی از متداول ترین روش های حمل یخچال ساید بای ساید از پله است که در ادامه به توضیح بیشتر در مورد آن خواهیم پرداخت. به طور کلی جابجایی وسایل سنگین، بهتر است توسط افراد ماهر و آموزش دیده حمل شود. از این رو اگر قصد جابه جایی و اسباب کشی دارید سعی کنید از پرسنل آموزش دیده استفاده کنید.

اعزام کارگر اسباب کشی در اصفهان

حمل یخچال از پله

نکته ای که هنگام حمل یخچال از پله باید مد نظر داشته باشید این است که یخچال را حتما به صورت عمودی جا به جا کنید. حمل یخچال به صورت افقی یا کج که یکی از اشتباهات متداول در این زمینه است سبب می شود تا روغن کمپرسور به داخل لوله های خنک کننده گاز شود و در نتیجه این موضوع یخچال پس از جا به جایی روشن نشود.
نکته دیگری که هنگام حمل یخچال از پله ها باید به آن توجه کرد، عدم برخورد قسمت پشتی یخچال به دیوار و نرده های راه پله و … است. عدم رعایت همین موضوع، ممکن است موجب آسیب رسیدن به موتور و سایر قسمت های یخچال و در نتیجه از کار افتاد یخچال به طور کلی شود.

استفاده از چرخ حمل برای جا به جایی یخچال

قطعا حمل یخچال ساید بای ساید، به صورت عمودی کاری سخت و در نگاه اول امری غیر ممکن است؛ اما نکته اینجاست که شما به راحتی و با استفاده از چرخ حمل، می توانید یخچال ساید بای ساید خود را به راحتی و با کمترین آسیب به صورت عمودی جا به جا کنید.
هنگام استفاده از چرخ ابتدا یخچال را با استفاده از کمربندهای مخصوص محکم به چرخ ببندید و از محکم بودن کمربند مطمئن شوید. اکنون با خیال آسوده اقدام به حمل یخچال از پله کنید.

هشدار: توصیه مهمی اینکه، سعی کنید یخچال را به صورت گروهی با حداقل سه نفر نیرو جا به جا نمایید تا ایمنی افراد و وسایل به طور کلی حفظ شود.اما اگر این امر برای شما مقدور نیست یا هزینه بر است بهتر است این موضوع را حداقل برای وسایل بزرگ و سنگین رعایت کنید.

نکات مهم در مورد یخچال ساید بای ساید بعد از اسباب کشی

اکنون نوبت نصب مجدد یخچال و اماده کردن آن برای استفاده مجدد فرا رسیده است اما پیش از آن بد نیست نکاتی مهم در این زمینه را بدانید تا از وقوع برخی احتمالات ناخوشایند جلوگیری نمایید.

نکته اول :

بهتر است بعد از ۱۲ الی ۲۴ ساعت از حمل یخچال و قرار گرفتن آن در یک مکان ثابت آن را به برق بزنید. البته این موضوع ارتباط زیادی به نحوه حمل وسیله دارد. اگر یخچال ساید بای ساید خود را به صورت عمودی جا به جا کرده اید، پس از گذشت ۴ الی ۶ ساعت از قرار گرفتن آن در محل جدید می توانید آن را به برق بزنید.

نکته دوم:

چک کردن و تنظیم کردن ترموستات است. تنظیم نبودن ترموستات سبب می شود فنر زیر اهرام کلید ضعیف شود و در نتیجه زمان استراحت ترموستات بیشتر شود و اپراتور خیس شود.

نکته سوم:

چک کردن پریز برق و اتصال صحیح به برق آخرین نکته است. مشکل بسیاری از افراد بعد از حمل یخچال ساید بای ساید روشن نشدن آن است که معمولا مشکل در متصل نبودن صحیح یخچال به پریز برق است. البته مکشلات دیگری همچون اورلود، خرابی سیم رابط و … نیز می تواند از جمله دلایل روشن نشدن یخچال باشد.

حمل یخچال ساید بای ساید در اصفهان توسط شرکت بارنت

چنانچه قصد اسباب کشی در اصفهان را دارید، شرکت حمل و نقل بارنت با اعزام نیروهای ماهر در زمینه حمل یخچال ساید بای ساید در اصفهان می تواند به شما کمک کند.

سخن پایانی

امیدواریم با توجه به موارد و نکات یاد شده در این مطلب بتوانید حمل ایمن و مطمئنی برای یخچال ساید بای ساید خود داشته باشید. در پایان پیشنهاد می کنیم برای حمل وسایل برقی خود بخصوص یخچال و گاز از افراد متخصص کمک بگیرید چرا که می تواند آسیب های جبران ناپذیری به وسایل شما وارد شود.

سوالات متداول

1- چه مدت بعد از حمل یخچال ساید بای ساید بهتر است به برق زده نشود؟
بهتر است یخچال پس از جا به جایی به مدت ۲۴ ساعت به برق زده نشود.
2- بهترین روش برای حمل یخچال به چه صورت است؟
بهترین روش حمل یخچال ساید بای ساید به صورت عمودی و با استفاده از چرخ حمل (همراه با کمربندهای مخصوص) است.

gooooo

همچنین بخوانید