بهترین زمان برای اسباب کشی (ماه، سال، فصل)

براساس تقویم شمسی و قمری

توسط seomanagementer
بهترین زمان اسباب کشی
احتمالا تا بحال این پرسش برایتان پیش آمده باشد که  ، بهترین فصل یا بهترین ماه  برای اسباب کشی چه زمانی میتواند باشد ؟  طبیعتاً جابجایی اگر بدون برنامه‌ ریزی و هماهنگی قبلی انجام شود بسیار خسته کننده و آزاردهنده خواهد بود البته خود اسباب کشی بسیار سخت و پیچیده است اما امروزه به دلیل وجود شرکت های باربری و نیروها و کارگران اسباب کشی در استان اصفهان میزان سختی این عمل برای شما بسبار کمتر شده است .ما در این مقاله قصد داریم تا بهترین و مناسب ترین فصل  ، ماه و روز را برای اقدام به جابجایی و نقل مکان  رو به شما معرفی کنیم .

بهترین زمان برای اسباب کشی

اسباب کشی  به شرایط و نیاز هر فرد بستگی دارد، اما در اصفهان  بهترین زمان برای اسباب کشی در فصل بهار و تابستان و در روزهای آفتابی و خشک است. با این حال، اگر اسباب کشی در فصل پاییز یا زمستان لازم باشد، باید از شرایط آب و هوایی و دمای هوای اطمینان حاصل کنید. همچنین، بهتر است  به جای اینکه جابجایی را به روز های اخر هفته موکول کنید در اواسط هفته انجام دهید که ، تقاضا کنندگان شرکت های باربری نیز کمتر است .

بهترین فصل برای اسباب کشی

بهترین فصل برای اسباب ‌کشی معمولاً به سلیقه شخصی و نیازهای خودتان بستگی دارد. اما به طور کلی، فصل بهار و تابستان  به دلیل آب و هوای گرم و روزهای طولانی ، برای این کار مناسب‌تر است.. در بهار، هوا داغ و خشک نیست و اغلب افراد انرژی بیشتری دارند تا بتوانند به تمیز کردن و مرتب کردن منزل خود بپردازند.   علاوه بر این در فصل تابستان مدارس نیز تعطیل است و این می‌تواند شرایط را بهتر کند .چون زمانی که مدارس باز باشند شرایط هم برای بچه‌ها و هم برای والدین سخت می‌شود و باید زمانی را اختصاص بدهند تا بتوانند مدرسه مورد نظر خود را پیدا کنند ، همچنین زمان می برد تا  کودکان بتوانند با مدرسه  و دوستان جدید سازگاری پیدا کنند .

بهترین روز برای اسباب کشی منزل  در هفته 

بیشتر افراد معمولا تعطیلات آخر هفته را برای جابجایی و نقل مکان مناسب تر می دانند ، چون می‌توانند در تعطیلی آخر هفته از دوستان و نزدیکان خود کمک بگیرند و وقت بیشتری را اختصاص بدهند .

ولی آخر هفته ها نیز یکسری مشکلات خاصی دارد  مثلا در این روز ها اغلب مردم تمایل دارند که اسباب کشی کنند ، پس تقاضا کنندگان شرکت های خدماتی و باربری بیشتر می‌شود و  همین مسئله باعث افزایش پیدا کردن هزینه های اثاث کشی خواهد شد ، علاوه بر این در آخر هفته ها جاده ها شلوغ تر و ترافیک سنگین تر میشود. پس بهتر است روزهای وسط هفته را برای این امر انتخاب کنید ، بخصوص روز های اول هفته بسیار مناسب تر است .

بهترین روز جابجایی منزل در ماه

اینکه در چه روزی از ماه اقدام به جابجایی و اثاث کشی بکنیم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز به اولویت دادن و برنامه ریزی دارد . در روز های ابتدایی و پایانی هر ماه تعداد افرادی که اقدام به جابجایی می کنند ، زیاد می شود  . چون که معمولا در آخر هر ماه  اجاره نامه ها به پایان می رسند و افراد باید به خانه جدید نقل مکان کنند ، به همین خاطر انتخاب آخر یا اول ماه برای جابجایی درست و اصولی نیست،  در این روز ها جاده ها نیز شلوغ تر می‌شوند ، پس روز های وسط هر ماه می تواند بهترین گزینه و زمان  باشد ، تا از این شلوغی ها و درد سر ها به دور باشید ، که در این صورت خیالتان از آسیب دیدن وسیله های خود نیز راحت است .

بهترین روز قمری برای اسباب کشی 

در طبقه‌ بندی روزهای قمری،  با توجه به عقاید دینی و فرهنگی مردم ، برخی از روزها معتبرتر، متبرک تر یا قابل توصیه تر هستند ، اما سعی کنید در کنار اعتقادات دینی خود ، برای جابجایی روزی را انتخاب بکنید که از همه جوانب مناسب تر و بهتر است . از نظر امام صادق  (علیه السلام) روزهای اول ، دوم ، ششم ، هفتم ، نهم ، چهاردهم ، هجدهم ،نوزدهم ، بیستم ، بیست و دوم ،   بیست و سوم ، بیست و هفتم،  بیست و هشتم  ، بیست و نهم روز هر ماه قمری برای  شروع ، متبرک تر هستند .

پس بهتر است در این روز ها اثاث کشی انجام دهید .

روزهای خوب اسباب کشی در ماه رجب

ماه رجب در کنار ماه‌های شعبان رمضان جز پر فضیلت ترین  ماه های قمری به حساب می‌آید و به نام ماه خدا معروف است . اگر در این ماه اقدام و اسباب کشی بکنید می‌تواند بسیار  خوب و پر خیر باشد البته قبل از هر چیزی باید شرایط و موقعیت خود را بسنجید.

اسباب کشی در ماه محرم

در ماه محرم اکثر مردم اغلب سعی می کنند که به کارهای مهم نپردازند بخصوص  در ده روز اول ماه محرم که ده  روز عزا و سوگواری برای امام حسین علیه السلام  است .

ماه محرم به همراه ماه صفر جز ماه های حرام به حساب می ایند و بسیاری از افراد اثاث کشی یا برخی کار ها را در این ماه ها بد یمن و بد شگون می‌دانند ولی باید بگوییم که هیچ حکم شرعی انجام این کار ها را منع نمی‌کند  و هیچ نحسی و بدی برای شروع کار ها وجود ندارد  . و بهترین گزینه برای اسباب‌ کشی این است که شرایط و موقعیت مالی خود و سایر عواملی که می‌تواند تاثیر گذار باشد  را در نظر بگیرید . توجه داشته  باشیم که هیچ روزی یا هیچ ماهی نمی‌تواند به خودی خود نحس باشد بلکه این اعمال و رفتار ها است که یک روز یا یک ماه را به روز یا ماه بد و نحس تبدیل می کنند

نتیجه گیری

توصیه ما به شما این است ، که کمتر اسباب کشی بکنید ولی در صورت نیاز به انجام آن سعی کنید که در فصل بهار و یا تابستان که هوا مساعد تر و روزها طولانی تر است اقدام بکنید .همینطور در اوایل  یا اواخر ماه از جابجایی و اثاث کشی اجتناب  کنید چونکه در این زمان ، افراد زیادی هستند که می‌خواهند به خانه جدید نقل مکان کنند ، در نتیجه شرکت‌های خدماتی هم قیمت‌های خود را بالا  میبرند. علاوه بر این موارد سعی کنید ، اغلب روزهای وسط هفته را برای این کار انتخاب کنید تا بتوانید از خدمات بهتر و با کیفیت تری بهره‌ مند شوید و هم  از لحاظ اقتصادی برایتان ، مقرون به صرفه تر باشد.

همچنین بخوانید