بیمه باری و ضمانت‌هایی که توسط بارنت به مشتریان ارائه می‌شود

توسط baarnet_blog
بیمه حمل‌ونقل بار

آیا تابه‌حال برای شما پیش آمده که بخواهید باری را ارسال کنید و برای تضمین سلامت آن، درصدد دریافت بیمه باربری و ضمانت بار باشید؟

خوشبختانه نوعی بیمه به‌عنوان بیمه حمل‌ و نقل وجود دارد که از پوشش خوبی برای تضمین سلامت بار مشتریان برخوردار است. ازسوی دیگر بارهایی هستند (مقدارشان زیاد است، ارزش مادی بالایی دارند و یا از حساسیت بالایی برخوردارند.) که ضمانت تحویل سالم آن‌ها به مقصد خیلی مهم است و برای جبران خسارت‌های احتمالی، بیمه کردن آن‌ها از طرف صاحب بار، تصمیم درست و عاقلانه‌ای است.

بیمه باربری چیست ؟

بیمه بار به بیمه‌ای گفته می‌شود که در آن شركت بیمه در ازای دریافت مبلغی از بیمه‌ گذار متعهد می‌شود، اگر در فرایند حمل كالا از نقطه‌ای به نقطه دیگر در نتیجه وقوع خطرهای تحت پوشش بیمه، كالا دچار ضرر و زیان شد، خسارت وارده را جبران کند. یک‌سری سوالاتی هستند که اغلب افرادی‌که تمایل به استفاده از خدمات باربری دارند با آن‌ها درگیرند، مانند:

  • انواع بیمه باربری چیست؟
  • موارد تحت پوشش بیمه حمل بارکدامند؟
  • و مزایای بیمه باربری چیست؟

اگر به‌دنبال یافتن پاسخ این سؤالات هستید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بیمه‌نامه باربری -بیمه باربری چیست ؟

بیمه بار بارنت اصفهان

انواع بیمه‌های باربری در بارنت اصفهان

بیمه بار برای كالاهای صادراتی، کالاهای وارداتی، ترانزیت و حمل داخلی قابل اجراست. همچنین با توجه به نوع بارها و حساسیت آن‌ها در برابر خطرات گوناگون، پوشش‌ بیمه‌ای مناسب را ارائه دهد. در ادامه به تشریح این بیمه‌نامه‌ها می‌پردازیم.

بیمه‌نامه باربری وارداتی

بیمه نامه باربری وارداتی برای کالاهایی صادر می‌شود که از کشورهای دیگر به ایران حمل می‌شوند. با توجه به قوانین کشور، خرید این بیمه‎‌نامه برای واردكنندگان اجباری است.

بیمه‌نامه باربری صادراتی

این بیمه‌نامه برای كالاهایی صادر می‌شود كه از ایران به مقصد كشورهای دیگر جهان حمل می‌شوند. بنابراین خرید این بیمه ‌نامه نیز برای صادركنندگان اجباری است.

بیمه‌نامه باربری ترانزیت

این بیمه‌ بار به‌منظور بیمه اجناس یا کالاهایی است که مبدأ و مقصد حمل‌ونقل بار بیمه شده، کشورهای دیگر باشد. (ایران نباشد). نکته مهم اینکه پروانه‌ای که برای حمل اجناس به‌صورت ترانزیت صادر می‌شود، هنگام ورود و خروج کالاها جهت امور گمرکی اهمیت بسیار دارد .

بیمه‌نامه باربری داخلی

این نوع بیمه‌نامه‌ها مربوط به حمل‌ونقل در داخل کشور از یک شهر به شهری دیگر است. به‌عنوان مثال حمل بار از اصفهان به سایر شهرستان‌ها و بالعکس.

 

چه کسانی از بیمه‌های باربری بارنت استفاده می‌کنند؟

شرکت‌های بیمه‌ای، واردکنندگان کالا، اشخاص حقیقی و حقوقی که در کار صادرات کالا هستند و همچنین همه افرادی‌که به‌صورت تک محموله کالای خود را بیمه می‌کنند، از مشتریان بیمه‌های باربری هستند. آنها کالاهای خود را در قبال خطرات و خسارت‌های ناشی از باربری، بیمه می‌کنند.

شرایط عمومی بیمه بار

شرایط عمومی بیمه حمل‌ونقل داخلی شرکت‌های بیمه باهم متفاوت است. البته این تفاوت‌ها جزیی بوده و سعی شده است که در اکثر موارد یکسان سازی شوند. بندهای مشترک و مهم  شامل موارد زیر است:

  • بیمه‌گذار موظف است تاریخ دقیق و زمان حمل بار را به شرکت بیمه اعلام کند.
  • ارزش محصول بیمه شده از طرف بیمه‌گذار باید حتماً به شرکت بیمه‌گر اعلام شود
  • بیمه‌گذار باید در صورت گم شدن کالا، به شرکت بیمه‌گر اطلاع دهد
  • صورت خسارت کالا، بیمه‌گذار می‌بایست قبل از تحویل گرفتن آن به شرکت بیمه‌گر اطلاع رسانی کند

 

خطرات اصلی تحت پوشش بیمه بار، بارنت

منظور از این خطرات؛ اتفاق‌هایی نظیر آتش‌سوزی، تصادف، واژگونی و پرت شدن وسیله نقلیه و… هستند که به ماهیت محصول ارتباطی ندارند. این خطرات در مورد همه انواع بارها اعم از خطرناک و معمولی ممکن است رخ دهد.

 

خطرات و خسارت‌های اضافه بیمه باربری

این خطرها به نوع بار یا کالای حمل شده مرتبط هستند. چنان‌چه بیمه‌گذار مایل به استفاده از آن‌ها باشد، باید مبلغ بیش‌تری را پرداخت کند.  مواردی که برای خطرات اضافه بیمه باربری در نظر گرفته می‌شوند عبارتند از:

  • سرقت محصول یا کالای بیمه شده
  • پرت شدن محصول از روی وسیله نقلیه
  • برخورد جسم خارجی با محصول بیمه شده
  • خسارات ناشی از تخلیه کالا و بارگیری

خسارت‌های خارج از تعهدات بیمه بار، بارنت

آن دسته از خسارت هایی هستند که تحت پوشش شرکت بیمه قرار نمی‌گیرند و از این قرارند:

  • شورش و اعتصاب
  • حوادث طبیعی نظیر زلزله، طوفان، سیل
  • حمل کالای غیر مجاز
  • عیب ذاتی و یا خود اشتعالی و خودسوزی کالا
  • عدم صلاحیت راننده برای رانندگی وسیله نقلیه حمل کالای مورد نظر
  • فقدان کالا
  • سرقتی که ناشی از خیانت در امانت باشد
  • کاهش وزن طبیعی بار
  • خسارت وارد شده به بسته‌بندی کالا

زمان شروع و پایان بیمه باربری

زمان تعهد شرکت بیمه از زمانی‌که بار بیمه شده شروع به حمل می‌شود، آغاز شده و تا زمانی‌که به مقصد برسد ادامه دارد. چنان‌چه راننده در طول مسیر توقف داشته باشد باز هم تحت پوشش بیمه بار خواهد بود. نکته قابل توجه اینکه اتفاقاتی که در زمان بارگیری در مبدأ و مقصد رخ می‌دهد تحت پوشش بیمه باربری نیست.

 

مهم‌ترین مزایای بیمه حمل‌ونقل بار

ضمانت سلامت کالا و بار برای صاحبان آن، سبب می‌شود که تجارت کالا به روش‌های مختلف گسترش یابد و هر نوع خسارت احتمالی جبران شود. این بیمه می‌تواند ضرر ناشی از خسارت‌های وارد شده بر کالاها و یا خسارت ناشی از، از بین رفتن کامل محموله را در حمل‌ونقل را برای موسسات و شرکت‌های باربری تامین نماید . این موضوع سبب می‌شود تا صاحبان کالا و موسسات حمل و نقل داخلی و بین المللی، با خیالی آسوده خدمات خود را در امر باربری انجام دهند.

 

سخن پایانی در خصوص اهمیت بیمه بار در بارنت اصفهان

حمل‌ونقل بار یكی از اجزای اصلی در هر فعالیت بازرگانی، تجاری یا تولیدی است. نکته مهم اینکه حادثه همیشه در کمین است! با وجود توسعه زیرساخت‌های باربری و همچنین پیشرفت‌های مستمر دانش و فناوری، باز هم بارهای شما در معرض خطر هستند. بر این اساس برخورداری از یك بیمه حمل‌ونقل با پوشش‌ مناسب می‌تواند آرامش خاطر شما را در زمان بروز خطر فراهم کند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم درصورت نیاز به استفاده از خدمات حمل بار، حتماً کالاهای خود را به یک شرکت باربری معتبر در اصفهان بسپارید تا بتوانید علاوه‌بر دریافت خدمات مطلوب و سریع، بیمه‌نامه باربری را نیز دریافت کرده و امنیت سرمایه خود را تأمین کنید.

gooooo

همچنین بخوانید