بهترين روش تميز كردن شيشه ماشین برای انواع لکه ها

توسط baarnet_blog
نحوه تمیز کردن شیشه های ماشین

تمیز کردن شیشه های ماشین دغدغه ی بزرگ بسیاری از اشخاصی است که هر روزه با خودروی شخصی خودشان مشغول به کار هستند و یا به طور روزمره از آن استفاده می‌کنند. خصوصاً کسانی که با ماشین های سنگین کار می کنند به این معضل دچار هستند. زیرا تمیزکردن شیشه های ماشین در دید آن ها هنگام رانندگی تاثیرگذار است.

ابتدا با جنس شیشه های ماشین آشنا می شویم و بعد به چگونگی تمیز کردن آنها می پردازیم. جنس شیشه های جلوی ماشین از جنس لمینیت می باشد. درون شیشه های جلوی ماشین یک فیلم که جنس آن از پلاستیک می باشد و نام ان پی وی بی (pvb) میباشد وجود دارد که در دو طرف آن دو لایه از شیشه تعبیه شده است.

شیشه های عقب و بغل خودرو در دمای ۷۰۰ درجه سانتیگراد ساخته می‌شود که نحوه ساخت آن به این صورت است که در کارخانه عملیات برشکاری بر روی آن انجام میشود و سپس آن را در دمای 600 درجه سانتی گراد داغ میکنند. که این عملیات باعث می شود که شیشه های ماشین به صورت کاملا سطحی استحکام پیدا کنند.

پس از آشنایی با جنس شیشه های جلو و عقب و پشت ماشین حال می خواهیم به تمیزکردن شیشه ی ماشین درمواجهه با انواع لکه ها بپردازیم.

آموزش تمیز کردن شیشه های ماشین آغشته شده به لکه ی رنگ

آموزش تمیز کردن شیشه های ماشین آغشته شده به لکه ی رنگ

یکی از تمیز کننده های قوی شیشه ماشین” تینر” است. ابتدا مقدار کمی تینر را بر روی یک دستمال و یا پارچه ی نخی آغشته میکنیم و سپس به صورت دوار پارچه را حرکت می دهیم.

سرعت پاک کردن در این روش بسیار مهم است زیرا تینر یک ماده شیمیایی است و استنشاق طولانی مدت آن به ریه ها آسیب وارد می کند پس بهتر است با سرعت هرچه بیشتر به کارتان ادامه دهید.

پس از پاکسازی کامل و از بین رفتن کامل رنگ، با پارچه نمناک شده با آب سطح مورد نظر را تمیز کنید تا براقیت حاصل شود.

این روش تمیز کردن شیشه ماشین برای مواقعی مثل دهه محرم و یا مناسبات خاص که جملات خاصی با رنگ بر روی شیشه می‌ نویسند کاملاً مناسب است .برای لکه های جزئی هیچ وقت از تینر استفاده نکنید.

پاک کردن شیشه ماشین آغشته شده به لکه ی برچسب:

کسانی که خودروی نو خریده اند حتما با این موضوع به نوعی مواجه شده اند. ماشین های وارد شده از کارخانه شامل برچسب های بسیار زیادی می باشد؛ خصوصاً شیشه های جلو.

برای برداشتن این برچسب کمی روغن را به انگشتان اشاره آغشته می کنیم و از یک گوشه آرام آرام آن را از سطح شیشه ماشین جدا می کنیم، برای پاکسازی کامل کلمه چسب به جای مانده از یک لاک پاک کن استفاده میکنیم. زیرا آغشته به مقدار بسیار جزئی الکل می باشد در صورتی که لاک پاک کن در دسترس نبود از شیشه شوی استفاده می کنیم.

بدین صورت که سطح مورد نظر را با شیشه شوی اسپری کرده و از یک دستمال نخی برای پاک کردن سطح مورد نظر استفاده می‌کنیم.

نکته: هیچگاه از سیم ظرفشویی استفاده نکنید زیرا باعث خط افتادن شیشه می شود برای اینکه شیشه های ماشین به براقیت کامل برسد لازم است کمی نمک به شیشه شوی اضافه کنید و سپس به پاک کردن سطح مورد نظر بپردازید.

تمیز کردن شیشه های ماشین آغشته شده به لکه ی گل:

نحوه تمیز کردن شیشه های ماشین آغشته شده به لکه ی گل

لکه ی گل بدترین نوع لکه ها بر روی شیشه های ماشین می باشند، خصوصا هنگامی که از یک سفر طولانی مدت به منزل بازگشته اید و قصد شستن ماشین خود را در منزل دارید و مواد خاصی در منزلتان وجود ندارد.

در چنین مواقعی کافی است ابتدا با پارچه ی نمناک مقدار گل های برجسته شده روی شیشه ی ماشین را بردارید و سپس به تمیزکردن شیشه های ماشین با مواد شوینده بپردازید.

ابتدا با اسفنج و ترکیب مایع ظرفشویی و آب بر روی سطح کف ایجاد کنید و پس از چند دقیقه به شستن شیشه ها بپردازید. هیچگاه شیلنگ آب را به طور مستقیم و با سرعت زیاد بر روی شیشه ها فشار ندهید. زیرا باعث ترک برداشتن شیشه ها میشود.

سرعت شیر آب را کم کنید و با دستمال از گوشه ها شروع کنید تا به انتها برسید تا سطح کاملا پاک شود پس از اتمام کار با دستمالی خشک شیشه های ماشین را خشک کنید و سپس با روزنامه و شیشه شور شیشه ها را برق بیندازید.

آموزش تمیز کردن شیشه های ماشین آغشته شده به لکه های خشک و ریز آب

این لکه ها پس از بارندگی بر روی شیشه ها بر جای می ‌مانند. کسانی که در شمال کشور زندگی می کنند به علت بارندگی زیاد حتما با این مشکل زیاد مواجه شده اند. این لکه ها اگر در طولانی مدت بر روی سطح باقی بمانند ، بعدها هنگام پاک سازی شیشه ها به سختی جدا می‌گردند.

برای پاکسازی این نوع لکه ها کافی است یک قاشق غذاخوری سرکه سفید را با یک فنجان الکل و مقداری آب گرم مخلوط کنید.

تمیزکردن شیشه های ماشین با این روش بسیار کارساز است. این مواد را داخل ظرف اسپری شیشه شوری که قابل استفاده نیست بریزید و سپس آن را بر روی سطح شیشه ها اسپری کنید.

از خشک بودن و تمیز کردن شیشه های ماشین قبل ازاسپری کردن مطمئن شوید. پس ازاسپری، با یک دستمال خشک لکه ها را از روی شیشه های ماشین پاک کنید. سپس در پایان کار با یک دستمال نخی تمیز شیشه های ماشین را کامل برق بیندازید.

این سه نوع لکه، از لکه های رایج بر روی شیشه های ماشین می باشد. که نحوه ی پاک کردن انواع آن ها را از روی شیشه های ماشین به شما آموزش دادیم. اما در بعضی مواقع فقط لکه ها باعث کثیف دیده شدن شیشه ها نمی شوند.

خط و خش را جدی بگیرید

گاهی اوقات خط و خش های به جای مانده بر روی شیشه های ماشین که برگرفته از عوامل مختلفی هستند ،باعث می شوند که شیشه های ماشین کثیف به نظر برسند.

محو کردن خط های بجای مانده روی شیشه های ماشین

برای محو کردن خط های بجای مانده روی شیشه های ماشین کافی است ؛ ابتدا به تمیزکردن شیشه های ماشین را با اسپری بپردازید تا سطح عاری از هر گونه گرد و خاک شود.

سپس مقدار کمی خمیر دندان را روی پارچه ی تمیز قرار دهید و به مدت یک دقیقه به صورت دایره ای بر روی سطح خط و خش افتاده حرکت دهید. این کار را ۲ تا ۳ بار انجام دهید تا خط و خش های به جای مانده از روی شیشه های ماشین محو شوند. در انتهای کار با پارچه ای مرطوب  به تمیز کردن شیشه های ماشین بپردازید.

اگر این روش ها کار ساز نبود می توانید از لاک ناخن استفاده کنید

لاک را بر روی سطح بزنید تا خشک شود. پس از خشک شدن با استون یا لاک پاک کن سطح مورد نظر را پاک کنید. اگر وقت کافی برای انجام این کار را ندارید می توانید به کارواش مراجعه کنید و از دستگاه پولیش شیشه استفاده کنید. دستگاه پولیش باعث از بین رفتن انواع ساییدگی های شیشه های ماشین می شود.

از کاربردهای دیگر این دستگاه می‌توان به: پاک کردن خط و خش و از بین بردن جای برف پاک کن بر روی شیشه های ماشین اشاره کرد.

کلام پایانی

در این مقاله به طور کامل به آموزش تمیز کردن شیشه های ماشین در برخورد با انواع لکه ها و همچنین به از بین بردن خط و خش از شیشه های ماشین پرداختیم.

بهتر است که مراقبت های لازم را از شیشه های ماشین به کار برید تا شیشه های ماشین دچار آلودگی های عمیق و انواع خط و خش ها نشوند تا مجبور به پرداخت هزینه های تعویض شیشه نباشید.

همچنین بخوانید