نحوه و نکات مهم اسباب کشی با کودک

توسط seomanagementer
نحوه و نکات مهم اسباب کشی با کودک

اسباب کشی مشکلات خاص خود را دارد. اکنون اگر شما فرزندان کوچک و بازیگوشی داشته باشید این مشکل چند برابر خواهد شد.

اما چگونه می توان آسیب های احتمالی این روز خاص را، که ناشی از بازیگوشی کودکان است یا سهل انگار والدین را کاهش داد؟!

یا چگونه اسباب کشی کم دردسری با وجود کودکان داشته باشیم؟

تمام این مسائل و نکات مربوط به اسباب کشی با کودک را در این مطلب بیان خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

نحوه اسباب کشی با کودک

قطعا کودکان هنگام اسباب کشی بیشتر در معرض خطر و آسیب های روحی و روانی قرار دارند. معمولا والدین در این شرایط آنچنان درگیر کار و تدارک ملزومات جا به جایی هستند که توجه لازم را نمی توانند به کودکان داشته باشند.

والدین می توانند با مدیریت صحیح و گرفتن کمک از شرکت های باربری، اسباب کشی با بچه را راحت تر و کم دردسرتر تجربه نمایند. تمام موارد یاد شده نیازمند برنامه ریزی صحیح و مدیریت امور است.

بنابراین استفاده از خدمات یک شرکت باربری مطمئن می تواند به شما در زمینه بسته بندی و حمل اثاث منزل کمک کند. خوشبختانه شرکت بارنت در زمینه بسته بندی و  اسباب کشی منزل در اصفهان در خدمت همشهریان عزیز می باشد.

برای اینکه اسباب کشی با کودک را به تجربه ای شیرین و کم دردسر تبدیل کنید نکات و موارد زیر را حتما به خاطر داشته باشید.

از اسباب کشی یک غول بزرگ نسازید

  • از اسباب کشی یک غول بزرگ نسازید

گاهی عواملی همچون استرس، خستگی، فکر هزینه ها و … زمینه ساز می شوند برای اینکه شما مسائل کوچک و کم اهمیت را بزرگ تر از آنچه که هست ببینید. در چنین شرایطی به خود و اوضاع مسلط شوید و سعی کنید برای کودکانتان خاطراتی شیرین از اسباب کشی بسازید.

  •  مشارکت دادن کودک در اسباب کشی

با مشارکت دادن کودکان در اسباب کشی و سپردن امور کوچک و جزئی به آن ها می توانید به راحتی علاوه بر کاهش استرس آن ها به کودکان خود همکاری، نظم و مدیریت را بیاموزید.

به عنوان مثال می توانید جا به جایی وسایل کوچک یا کمک در بسته بندی وسایل جزئی را به کودکان بسپارید. این ترفند به شما در آرام کردن و سرگرم کردن کودک دلبندتان نیز کمک خواهد کرد اما فراموش نکنید که با صبوری شیطنت ها و خطاهای او را تبدیل به آموزش عملی مدیریت زندگی نمایید.

نکته: توجه داشته باشید تمام این موارد برای فرزندان بالای ۵ سال است و بهتر است کودکان زیر ۵ سال را در روز اسباب کشی به مکان دیگری بفرستید و از اقوام نزدیک خود برای مراقبت از کودکتان کمک بخواهید.با این کار استرس شما و کودک کاهش می یابد و با خیالی آسوده می توانید به انجام امور مربوط به اسباب کشی بپردازید.

زمان مناسب برای اسباب کشی با کودکان

  • زمان مناسب برای اسباب کشی با کودکان

شاید برای شما این سوال مطرح شود که چه زمانی بهترین زمان برای اسباب کشی با کودک است؟

قطعا بهترین زمان برای اسباب کشی در خانواده هایی که فرزند دبستانی دارند فصل تابستان است؛ چرا که اسباب کشی و رفتن به محلی جدید برای زندگی برای کودکان استرس خاص خود را دارد این در حالی است که در فصل امتحانات با جا به جایی مدرسه یا تغییر منزل استرس مضاعفی بر کودکان تحمیل خواهد شد.

اما اگر فرزند مدرسه ای ندارید فصل بهار و تابستان بهترین فصل برای جا به جایی و نقل مکان است؛ چرا که احتمال سرماخوردگی فرزندان حین اسباب کشی یا چیدمان جدید منزل کاهش پیدا می کند.

  • هیچ چیز را از کودکان مخفی نکنید

یکی از بدترین فکرها و ایدها در مورد اسباب کشی سوپرایز کردن کودکان است! کودکان نیز به انداز شما حق دارند در مورد منزل جدید و نقل مکان شما بدانند و با شرایط جدید کم کم خود را اماده کنند.

بهترین راه برای کنار امدن کودکان با محیط جدید این است که قبل از اسباب کشی به محله جدید بروید و محله جدید، پارک و اسباب بازی ها را به اون نشان دهید تا احساس خوبی به این جا به جایی داشته باشد.

همچنین اگر برایتان مقدور بود قبل از اسباب کشی یکبار به منزل جدید بروید و داخل منزل جدید را با فرزندان تان نگاه کنید این کار به او کمک می کند تا قبل از نقل مکان تجسم ذهنی خوبی از منزل جدید داشته باشد.

نکته دیگری که در این زمینه می تواند راهگشا باشد صحبت کردن در مورد نحوه چیدمان منزل یا اتاقی که برای خود انتخاب کرده اند نیز برای آن ها آمادگی ذهنی ایجاد می کنید تا راحت تر بتوانند از منزل قبلی دل بکنند و به خانه جدید دل ببندند.

  • اهمیت مهمانی خداحافظی را فراموش نکنید

یکی از بزرگترین دغدغه های فکری کودکان این است که اگر به منزل جدید بروند دوستان و همبازی های قدیمی خود را از دست خواهند داد. برای حل این نگرانی کودکان تان می توانید با گرفتن یک مهمانی کوچک و دعوت دوستان فرزندتان به او این اطمینان خاطر را بدهید که قرار نیست دوستان و همبازی های قدیمی خود را از دست بدهد.

  • نکات یک اسباب کشی حرفه ای را رعایت کنید

انجام تمام امور به تنهایی قطعا ثمره ای جز خستگی و استرس مزاعف برای شما و دلبندانتان به همراه نخواهد داشت بنابر یان تا حد امکان سعی کنید از شرکت های خدمات اسباب کشی برای این موضوع کمک بگیرید.

اهمیت این موضوع راحتی و آسودگی خیال شما و کودکانتان است؛ شما می تواند چند روز پر استرس و خستگی را پیش رو داشته باشید یا نه …

بیشتر بخوانید: حمل گاو صندوق در اصفهان

تاثیر اسباب کشی در کودکان

تاثیر اسباب کشی در کودکان

اثرات روحی و روانی اسباب کشی بر کودکان متفاوت است؛ اما نباید این موضوع را کم اهمیت جلوه داد چرا که برای برخی از کودکان آنچنان این جا به جایی استرس زا است که ممکن است علائم خود را به شکل پرخاش، بی خوابی و خیس کردن تخت و … نشان دهد.

بهترین راه برای کنار امدن با جا به جایی منزل و قرار گرفتن در موقعیت جدید اولا کاهش استرس و درک کردن کودک و دوما دادن اطلاعات دقیق در مورد منزل جدید است. رعایت نکات یاد شده در متن بالا کمک زیادی می کند تا از اثرات سوء اسباب کشی در کودکان بکاهید.

نکته مهم:‌ قرار دادن وسایل کودک در کارتنی جدا و در دسترس کمک می کند تا کودکتان به محض ورود به منزل جدید احساس راحتی کند.

نکات مهم برای اسباب کشی راحت تر با کودکان

  1. بسته به سن کودک می توانید از راهکارهای مختلفی برای سرگرم کردن او استفاده کنید. مثلا استفاده از اسباب بازی یا همکاری دادن او در بسته بندی و جمع کردن یا مرتب کردن وسایل
  2. یکی از نکات مهم برای اسباب کشی این است که داروها، پوشک، شیر خشک و …. را در دسترس قرار دهید تا در صورت نیاز به راحتی بتوانید به آن ها دسترسی داشته باشید.
  3. کودک خود را با محیط و افراد جدید (همسایه ها و همبازی ها) آشنا کنید. با این کار از استرس کودک خود می کاهید و به او کمک می کنید تا راحت تر با شرایط جدید کنار بیاید.

سخن آخر

در پایان امیدواریم نکات و راهکارهای بیان شده در این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اما اگر شما هم تجربه اسباب کشی با کودک را داشته اید تجربیات خود را با ما و سایر همراهان سایت به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

چگونه می توان استرس کودک هنگام اسباب کشی را کاهش داد؟

  • با آشنا کردن کودک با محیط جدید
  • مشارکت دادن او در چیدمان منزل جدید
  • صحبت در مورد جا به جایی
  • کاهش استرس او با درک کردن

استرس ناشی از اسباب کشی در کودکان به چه شکل ظاهر می شود؟
استرس در هر کودک شدت متفاوتی دارد و با اشکال مختلفی خود را نمایش می دهد از جمله پرخواشگری، بی خوابی و شب ادراری و …

gooooo

همچنین بخوانید